lørdag den 2. januar 2010

Ørl your base are belong to us

Jeres egen backup-drukprinz har først nu rystet de våde varer af sig, idet jeg vågner kl 1 idag, og tror det er den første. Det pwner alligevel sommer/vintertid ret grumt; men jeg erindrer til gengæld under 40% af vores nytårsaften sammen med piger(!).


Det gik nemlig sådan for sig, at Aalborggæsterne Whimma og Morten Bistro havde medbragt snus fra det kolde nord. Kombineret med wasabi var det den direkte årsag til, at den klamme elver senere rådgav mig at lave en Ørla Fröschnappa af den vamle karat, så jeg ikke risikerede en raket-i-hovedet-2008-Dyrlægen-skæbne. Flashforward til den tid af døgnet, hvor Tone med en nærmest Kant'sk præcision lægger sig til at sove, ca. midnatstid + - 60 år:


Dyrlægen erklærer Majken død fordi vi ikke formår at opstøve noget jod fra forbipasserende (quote: der er ikke noget at gøre, hun er død uden jod - ømse 2010) i baggrunden høres hun råbe hjælp og noget med en fætter. ca. 5 min. forinden snublede hun over sine egne ben i den gua gamla by og fik ikke brugt hænderne til at dæmpe stødet. Vi blev imidlertid nødt til at hjælpe hende op i lejligheden, og da vi havde sagt godnat til hende fandt vi en sovende wannabe dyrlæge med indkomst på 75.000 om måneden, Lotte, i deres sofa.


Det mærkeligste tidspunkt på aftenen var nok alligevel dette, for Ømsen og jeg blev enige om, at vi havde knoklet noget så meget i 2009, ja faktisk hele dekaden, at vi fortjente lidt forkælelse. Vi ville forære hinanden en trekant, og manglede bare lige at Lotte vågnede og sagde ja til at være one fine coin to bang for. Dette sker dog ikke, trods hæderligt forsøg ("kom nu, det tager kun 2 minutter"), og vi ville alligevel også meget hellere bare se Der Herr Der Ringe. Vi tog dog først et smut forbi Rasmus (ham der fik et rugbrød i hovedet til Filosofi-julefrokost) for at høre et foredrag fra en fyr om, at det er helt naturligt for drenge at være tiltrukket af hinanden. Da dette bliver for underligt, får vi fat i Line Miller og Lotte, som skal se Ringenes Herre med os till the break of dawn. Huhej for en baguette, Benedikte.


Jeg vågner igår i min seng. I underbukser ved siden af ligger Dyrlægens natbord. Til den anden side lidt ude på gulvet ligger Lotte og Line i fodenden af en folde-ud madras med ørene op ad højttaleren, der brummer slaget ved Helms Deep. Jeg kan dælme ikke huske, hvornår jeg sidst har haft så ondt i knolden, men det er nok under 10 dage siden. Tak for snus siger jeg bare.


Knækbrød,


Hermandottir og de fyrretyve ugler i mosen.

7 kommentarer:

Lasse Laks sagde ...

All hail Palle Erobreren!

Niels Ung sagde ...

haha lyder dæleme hot!

Maffe sagde ...

Årets indlæg.

svovli sagde ...

Ørumbulancen.

Pageplantage sagde ...

Årets onde indlæg. Jeg var vågen til fire

Amanullah 'Gedemor Girl' Souldust sagde ...

Ja du klarede den rigtig fint og fik lige fyrværkeriet med før Ole Lukøje tog over hi hi. Og i øvrigt tak for sidst!

Pageplantage sagde ...

hihi, det er sjovt du siger det - tak for sidst!