tirsdag den 15. september 2009

Håbefuld!

Så er man langt om længe landet i Århus. Efter 3 uger på svigerindes sofa og medføl(g)ende flyt-nu-stemning er jeg rykket ind på Skernvej 1. Jeg konstaterer selvfedtende, at de fedeste features på værelset må være min bogreol af 70'er-ølkasser, (Tørretumleren, jeg kommer I kea og vælter klub 8 reoler en anden lørdag) og mit hovedgærde placeret bag et toilet. Jap, på første dag opstanden fra sengen til lyden af pølser og vand.

Bedst som den materielle glæde har hopet sig op - og jeg er virkelig glad for at være in da house! - konfronteres jeg med dumheden i min og antropologernes beslutning om at se landskamp på Café Smagløs forleden dag. Hvem fanden gider at stjæle min skoletaske?! WTF er verdens bedste spørgsmål. Cafeen tog i forvejen 48 kroner for en øl i plastic og så røg min computer med i røveriet. Når jeg fælder en tåre bilder jeg mig ind, at det er harme over klamme mænd, der gider at stjæle, og ikke tabet af min dybt nødvendige skolemaskine, potentielt agerende pårnofætter, der trykker i halsen. Nu kan jeg ikke spille Civiliisation III, høh. 

Jeg finder trøst i min bogreol. Manglen på bøger og alfabetisk dictatorship har fået James Joyce til at stå og fedte op ad Hanne Vibeke Holst. Med fred i sindet tænker jeg, at det er lige mig, og at jeg (u)heldigvis nok aldrig får læst de to bøger.

Anywæ, kom og kig og drik. Skolestart og rusuger ligger efterhånden som en fælt lugtende alkotåge i bagruden, og det kan vel kun betyde, at vi må ud igen og losse til den døgnrytme, røgndytme!

This is klam elver, feeling latrinær, signing off. 

3 kommentarer:

Maffe sagde ...

For helvede, var lige ved at blogge perifert om det samme. Nu gider jeg sgu ikke alligevel. Velkommen i hyttan, jeg har en halv flaske vin og er træt og klar på druk nu. Fuck it.

Lasse Laks sagde ...

hvem vil være med til at drikke imorgen? vi får en canadisk indie pige på besøg, der kender neutral milk hotel og skal begynde på ry højskole søndag (hej martin birkebæk).

Niels Ung sagde ...

HEY HEY HEY HEY det vil jeg da godt må jeg gerne godt plz?

har du hun en kærester?

(ps: nomineret til bedste flyttettilårhus/æblevirgin-award?)