onsdag den 11. august 2010

Traurig cello - mellan.

Ner, hihi, ner, hihi, ner, nihi, upp, upp, upp, upp.

Saml dem - det er svært når nikotinen sætter ind. Kickstarte sig selv når det er svært at kickstarte sig selv. Der skal et langt tilløb til. Man skal ikke lave noget andet i stedet for. Bliv ved.

Stol ikke på noget. Det er mit udgangspunkt for formen. Formens ekstistens er en mærkelig en af slagsen. Små dyr spiser grønt - hvorfor gør jeg så ikke det? Måske burde jeg det. På den anden side burde man ikke spise noget man ikke har lyst til. Altså grønt. Kæft.

Små prikker. Dem ser jeg mange af - det glitrer. Klaveret plinger. Jeg sipper det i mig. Dem der er hensat i en situation hvor øjeblikket er vigtigere end nuet, kan jeg ikke finde ud af. Lav ikke det nummer med mig. Vær stille og rolig. Stille og rolige mennesker er fornuftige mennesker. Oftest. Hvorfor blande sort med hvidt? Måske for at få lidt variation i tilværelsen. At se alt sort på hvidt er sgu kedeligt i længden. At blande disse to fantasier med verden er sgu smukt. Dem der kan det, er smukke og har ingen små djævle i hjertet, som kun ser rødt. Det er en skam når de havner der.

Den fletter mine hår. Verdens mindste puddelhund. Dens søde fjæs kræver fjams. Fæl for mig, fæl for mig, lille My. Tresserne er ovre - mon det er ok at prøve sig frem nu? Den der tone, den er forlængst forladt forloren. Fuglene synger - nej, mågerne skriger.

Hvis jeg fik lov ville jeg skyde mågerne. Det ville jeg nyde. Skadedyr. Jeg har ikke noget imod at være dramatisk, når der er grund til det. Det der med at have ondt af alt og alle har sgu intet formål. Dem der hjælper andre, får et kick ud af det, og i sidste ende gør de det sgu ofte udelukkende på grund af dette kick. Egoistisk. Hvis man derimod tager dobbeltheden i betragtning, inden man begiver sig ud i noget "smukt", så er det en anden sag. Tænk på dig selv først - hvad får man ud af det her? Det er egoistisk at tro, at man kan hjælpe andre, uden at tænke på sig selv først. Man kan ikke ofre sig selv på den måde. Ligesom tung nugga.

Fallos.

Ingen kommentarer: