søndag den 25. april 2010

Det var heldigt at der var et træ

Så meget står fast:

* Jeg har aldrig smagt chips på samme måde før
("I går gik jeg ud til Lars. Og pludselig fik jeg lyst til at købe kage med - jeg regnede bestemt med, at han gav en kop kaffe, og jeg fik lyst til at købe kage med til den kaffe. Men jeg tænkte, at den slags gør man ikke - man køber ikke kage med til kaffen. Ikke den slags mennesker, unge, ambitiøse mennesker, den slags jeg er. Eller tager jeg helt fejl? Men så tænkte jeg, at det var jo Lars, jeg var på vej ud for at besøge..." Lars Frost)

* Jeg har kastet op ved siden af Storcenter Nord mens jeg krammede et træ
("Forventningen om at et menneske må være tydeligt." Lars Frost)

* I skal vide hvad jeg spiser: Vandet koger til nudler, og cola er endnu en gang det godes idé

* Når Thommeladen gemmer sko gemmer jeg Gin (det fortrængtes genkomst i pissestiv form)

* Da jeg købte cola, banan og chips, stod der en dame bag mig med armen i gips. Hun talte mønter og skulle kun have en flaske rødvin - quote "Er de der allesammen? ellers er de inde i gipsen."

* Da jeg gik hjem kom en flok scootere kørende (ca. fem). På hver scooter sad tre unge indvandrere. Det så flot ud.
("Jeg har set en bil magen til din, fuld af mennesker jeg ikke kendte. (En bil af den smukke slags de lavede efter krigen.) Ballademagere? Jeg fortæller det hele med glæde, men ballademagere? Jeg ved det virkelig ikke. Hvor har du den idé fra? Måske er de ballademagere. Og så alligevel, i eftertankens lys, hvorfor? Har der været fodbold på stadion? Minderne har vi med - en forspist søndag eftermiddag. I fjernsynet står løjperne tomme." Lars Frost)

* Så så man lige Donny Darko, og hvor er tidsrejser og generte mennesker seje
"You'r weird.
- Sorry.
No that was a compliment."

(Lars Frost: Allermest undrer det mig at vi kan glemme, 2001 Gyldendal)

Ingen kommentarer: