mandag den 11. maj 2009

Det var en Lørdag aften - Jeg sad og væltede mig!

Nu er det mandag: støjrock, opgaveskrivning og erkendelse af pågående myrer i plankeministeriet påkalder en ihukommelse af hvordan man gik hen og blev fæl endnu en gang.

Lørdag lægger civiliseret ud - først en gåtur ned af græsbelagt gadefest. En kaffe. En Øl (uha). En Krebs lydprøve (Poul ved ikke han gav snickers fra bandrummet hæ hæ).

Da jeg igen befinder mig i Mejlgade, indtræder en dreadlocks-og-iværksætningsorienteret Creature Fear, som ikke engang forsonende blikke fra Special kan forløse. Jeg foreslår Ramses og Krog at det er på tide at sætte det man populært kalder lidt skub i tingene. Står hurtigt med en fuld flaske rødvin i hånden hurra.
Men Krogs fætter bor lige om hjørnet, og har - dig this - en bar i sin stue. Ikke et køleskab med øl og lidt sprut for sjov, men en bar. 21 forskellige slags Bitter, et chatol fyldt med gin. Her møder jeg en ny, god ven. Absinthe.

Picasso - The Absinthe Drinker

De intellektuelle bliver hurtigt dumme, og en håndfuld af disse fintfælende shots og en halv flaske rødvin inde i forløbet afløses Tekstteori af en fortælling om Testikelspisning - en vistnok klæg oplevelse ifølge mand der tit er i ovennævnte hjemmebar.

Videre skal man, tømmes skal vinen, og en sidste tur gennem en propfyldt Mejlgade minder om Karneval i Jomfu Ane Gade (men for folk der ikke er vilde med slåskampe, cultshakere, og anden almen idioti). Før man ved af det sidder man og vælter med hovedet i en stol på Studenterhuset, og fatter mindre end en skål karse. Raver lige en smule. Går på Hot Dog Bar. Tålmodig må hun være hende der.

1 kommentar:

Maffe sagde ...

Er nu officielt fortaler for at vi boycotter VizViz=win-alle-os-andre=fail-symbiosen. dummæ kvindaaaaargh