tirsdag den 22. juli 2014

Kritik af ens børn?!

Hej! Jeg er mor til 2 SKØNNE drenge :-) Men sagen er den, at de begge har fået lidt halvlangt hår (ca til skuldrene). Den mindste har stadig fehår, så hans hår står bare lige ud i luften, specielt når han har sovet ;-) Den store har en lang, men drenget hårfrisure (hvis man spørger mig).. Desværre har han et lidt fladt baghoved, hvorfor kort hår passer ham bedst.. Vi har for længe siden planlagt klipning, men det kunne først blive i næste uge, da vi bliver klippet af en bekendt. Men så i dag, er der nogle af vores venner der siger "skal de ikke klippes nu? De må da have det varmt?". Jeg svarede, at det ikke virkede til at genere dem, og svaret var "ok det blander jeg mig udenom", men med øjne der sagde "stakkels dine børn, ærgeligt du ikke vil tage imod et godt råd!". Hvortil en anden svarer "AJ, de skal da klippes nu, de ligner piger begge to. Stakkels drenge!". Så nu spørger jeg måske dumt. Er det HELT normalt at kritisere andre på den måde. Jeg blev både ked af det og stædig. Nu overvejer jeg at aflyse klipningen, da jeg ikke gider de tror jeg klipper dem for at passe ind i deres forestillinger. Jeg er slet ikke i tvivl om, at mine drenge ligner drenge. Og jeg prøver slet ikke at få dem til at ligne piger. Jeg går i det hele taget ikke op i hårfrisure til børn, jeg syntes bare de skal have det behageligt og trivedes med deres eget udseende. Oplever I også kritik af jer, eller jeres børn?? Jeg var i hvert fald mundlam over at man tror man kan tillade sig det. Bare et lille øv herfra :-)

2 kommentarer:

Victor Owie sagde ...

#hvorformåjegikfåbeatleshår #hvorformåjegikfåbeetlejuice

Peter Møller sagde ...

Jeg føler mig øjenlam efter at have læst det indlæg.