tirsdag den 19. november 2013

ÆBLEBOYS TOP MUSIK 2013 NOMINATIONS

!!!!NUUUUU ER DENE HER!!!!
ÅRETS AFSTEMNING

 
Hvad er årets bedste sang? Hvad er årets bedste plade? DET BETSEMMER VI! VI BESTEMER DET NU! SKYND DIG VÆR MED OG SIG TIL ALLE DE SKAL VÆRE MED! DEL DET PÅ SOCIALE MEDIER FX SMS EL STRØGET



:):) DU MÅ NOMINERE MAX 10 SANGE OG MAX 10 ALBUMS :):)
:):) DU MÅ OSSE BARE NOMINERE ET PAR :):)
;);) DU GØR DET I COMMENTS ;);)
:):) DU MÅ OSSE SENDE MIG EN MAIL :):)

:):) NÅR ALLE HAR NOMINERET LAVER JEG EN STEMMESEDDEL :):)



(DET ER LIGESOM SIDSTE ÅR TJEK LINKS http://aebleboys.blogspot.dk/2012/12/bleboys-2012-musikafstening-vote-for.html OG http://aebleboys.blogspot.dk/2013/01/ble-2012-top-15-tracks.html OG http://aebleboys.blogspot.dk/2013/01/ble-2012-top-10-albums.html)

30 kommentarer:

Lasse Laks sagde ...

Min top tre plader:

1) Moonface - Julia With Blue Jeans On
2) Tim Hecker - Virgins
3) Drake - Nothing Was The Same

Al Gorgeous sagde ...

Album:
Frightened Rabbit - Pedestrian Verse
Bill Callahan - Dream River
Cass McCombs - Big Wheel & Others
Mark Kozelek & Jimmy Lavalle - Perils From The Sea
Nick Cave and the Bad Seeds - Push the Sky Away
Run The Jewels - Run The Jewels


Sange:
John Grant - GMF
The National - Demons
Arcade Fire - Here Comes the Night Time
Blood Orange - You're Not Good Enough
Mark Kozelek & Jimmy Lavalle - You Missed My Heart
Chvrches - Lungs

video2000 sagde ...

Må man nominere flere tracks fra samme kunstner?

The Gunslinger sagde ...

Jeg har ikke hørt særlig meget musik uden dobbeltpedal eller ekstreme psykedeliske undertoner i ret lang tid, og jeg kan ikke rigtig følge med i udgivelserne og hele tidsdimensionen. Her er mine nomineringer:

Black Sabbath - 13th
Mouth of the Architect - Dawning
Nick Cave and the Bad Seeds - Push the Sky Away
The Ocean - Pelagial
Papir - III
Talbot - Scaled

Årets dummeste titel og sandsynligvis album: Volbeat - Outlaw Gentlemen and Shady Ladies

Always fighting-nominering: Bolt Thrower - Those Once Loyal (2005)

Årets jeg har sgu ikke hørt det fordi der kom en dårlig single: Red Fang - Whales and Leeches

niels ung sagde ...

@Lakse det er bare nomineringer :D du kan jo måske aændre menig
@AL niiiice
@Video Jaja, man må nominere alle mulige tracks, bare pas på vote splitting :D
@gunslinger geniale nok bonuyskateogrier :D

niels ung sagde ...

Nominerer albums:
Darkside - Psychics
Daft Punk - RAM
Knife - Shaking the Habitual
Mikal Cronin - MCII
Bowie - The Next Day

Nominerer sange:
Bowie - Where Are We Now
Daft Punk - Get Lucky
Vampire Weekend - Step
Ciara - Body Party
Drake - Hold On We're Going Home
Pitbull feat. Ke$ha - Timber
Mikal Cronin - Weight
Mariah Carey feat. Miguel - #Beautiful

niels ung sagde ...

Nominerer osse sangen:

Avicii - Wake Me Up

video2000 sagde ...

Albums

Parquet Courts - Light Up Gold
My Bloody Valentine - MBV
The Knife - Shaking The Habitual


Trax
Drake - Started From The Bottom
Avicii - Levels
Miley Cyrus - We Can't Stop
Lou Reed - Solsburry Hill (DET ER AWESOME!!!)


video2000 sagde ...

+ Trax

Parquet Courts - Borrowed Time

Video2000 sagde ...

+ Trax
Rich Gang - Tapout
Ace Hood - Bugatti (ft. Rick Ross, Future)

R4M3E3 sagde ...

Nominerer de her plader:

Earl Sweatshirt: Doris
Unknown Mortal Orchestra: II
Wampire: Curiosity
Janelle Monáe: The Electric Lady
Drake: Nothing Was The Same
Savages: Silence Yourself
Rhye: Woman


sange:

Unknown Mortal Orchestra: Swim and Sleep (like a shark)
Iceage: Ecstasy
Ponyblod: Med Måde



niels ung sagde ...

Yeeeees det er bare taaaaight!

@Video: "Levels" er fra '11 så den går desværre ikke

vi holder noms åbne til start december, så skal der stemmes

mineliller sagde ...

Det' sjov. Gode noms, vil gerne tilføje:
Julia Holter - Loud City Song
Er jeg ca 40 år forsinket hvis jeg nominerer Another Self Portrait?
Replayz-
Nick Cave and The Bad Seeds - Jubilee Street
Nå, men har mest bare hørt John Cale det her år.
KH Helmig

niels ung sagde ...

hmm det er godt spm m another self portrait - what to dooo... jeg ser om jeg kan finde på noget.

Lasse Laks sagde ...

synes os afterlife med arcade fire god sang.

5´9 sagde ...

CD'er ;)
Christopher Owens - Lysandre
Daft Punk - Random Access Memories
Mikal Cronin - MCII
Cass McCombs - Big Wheel & Others

Singlar :)

Mikal Cronin - Weight
The Ruby Suns - Dramatikk
Daft Punk - Touch
The National - Pink Rabbits
Drake - From Time
Mark Kozelek & Jimmy LaValle - You Missed My Heart
Chvrches - Recover
Marie Kay - Uden Forsvar
Haim - Falling
Blood Orange - You're Not Good Enough
Arcade Fire - The Afterlife
Cass McCombs - Morningstar
Håkan Hellström - Det Kommer Aldrig Va Över För Mig
Rhye - Open
Christopher Owens - Love is in the Ear of the Listener

Lasse Laks sagde ...

god liste, plovs, jeg prøvede at lave en hvad-tænker-plov-liste i mit hoved, og det stemmer da nogenlunde ;)

MEN HOV PLOV, har du slet ik hørt sky ferreira - you're not the one? for hver gang jeg hører den tænker jeg mads+dansetrin+gintonicsgalore+dummetøser???

Anonym sagde ...

Uncle Acid and the Deadbeats - Mind Control
Nick Cave - Push the sky away
Kadavar - Abra Kadavar

5´9 sagde ...

DET ER EN FREMRAGENDE LISTE, hvis jeg selv skal sige det!! og jo har hørt sky og meget gern gin og dans til det nr med/udn dum tøz. Men altså hel ærli er alt er mega pinlig meget bedr

niels ung sagde ...

@59 men det var jo siiidste år :))
@lakse måske du har lyst til at nominere et par numre fra hecker og moonface jussayin

Lasse Laks sagde ...

moonfjæs - november 2011
hecker - live room

Lasse Laks sagde ...

og øv niels, jeg havde håbet på at kunne skrive so last year til plovse.

here goes +:

yo la tengo - well you better (har de hørt bjarke, der har hørt moon gringo, der har hørt belle and sebastian eller hvad?)
WAXAHATCHEE - SWAN DIVE (hvordan kunne jeg glemme :(
savages - shut up (bajer og nick i et toffifee-kostume, tak)
jai paul - straight outta mumbai (vist nok bare demo, men bare sådan way god dillaesque altså)
pusha t - numbers on the boards (bare life for bedste kanye beat i laaaang tid)

niels ung sagde ...

yeaaaaah gode noms!

Lars sagde ...

jeg vil også gerne nominere Savages og Unknown Mortal Orchestra (albumwise), Rasmus Rizbear er klog nok

Lars sagde ...

MEN I SYNES BARE SÅ MEGET MERE OM MUSIK æn mig menoktrorbarjhørnogetafdet ;)))

JohnErVildMedDildOgIld sagde ...

Mine yndlingsplader i år:

And So I Watch You From Afar - All Hail Bright Futures
Bryce Dessner & Kronos Quartet - Aheym
Kirstine Stubbe Tegjlbjærg - Hamskifte

Sange:
Chvrches - The Mother We Share
Daft Punk - Get Lucky
Future Of The Left - The Bisexuality Of Distance
Frightened Rabbit - Backyard Skulls
Joy Formidable - Silent Treatment

Årets skuffelser:
My Bloody Valentine - MBV
Joy Formidable - Wolf's Law
Future Of The Left - How To Stop Your Brain In An Accident

Årets fedeste albumcover:
Future Of The Left - Human Death

Hilsen John

Per Håndholdt sagde ...

Man kunne da lige tilføje:

John Grant - Pale Green Ghosts
Ed Askew - For the World

Slemfyr51 aka Gitte sagde ...

Der er squ mest metal i min sprøjte, men se nu her

Albums fra toppen af mit hovede->
Grave Miasma - Odori Sepulcrorum

Nick Cave - Push the Sky Away

Immolation - Kingdom of Conspiracy

Kadavar - Abra Kadavar

Ulcerate - Vermis

Sange->
Kadavar - Dust
Nick Cave - Jubilee Street

og jeg støtter 100% op om årets "Always Fighting" nominering af Bolt Throwers "Those Once Loyal"!

<3

Slemfyr51 aka Gitte sagde ...

Jeg er i øvrigt henrykt over honourable mention af Lasse Laks vedr. bajer og mit toffefee kostume! Tommel op :*

niels ung sagde ...

yow tark gittely!

så er noms LUKEKT